Adres: Bos en Lommerweg 120HS

Email: bentandarts@live.nl

Voor spoed: 020 4888 337

Spoedafspraken

Bij een spoedgeval of acute pijn neemt u contact op met onze spoed tandarts in Amsterdam West. Tandartspraktijk Bos en Lommer is aangesloten bij het Tandarts Bemiddelingsbureau (TBB). Zo kunt u ook buiten openingstijden zeer snel terecht bij een tandarts in de buurt.

• Professionele tandheelkundige zorg bij spoedgevallen
  • Aangesloten bij het Tandarts Bemiddelingsbureau (TBB)
  • 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar
  • Ook op zaterdagen en zondagen beschikbaar

Wanneer belt u de spoed tandarts in Amsterdam West?

We krijgen veel vragen over wanneer iets een spoedgeval is en wanneer niet. Bij twijfel raden we het daarom aan om altijd telefonisch contact met ons op te nemen, zodat we beter kunnen inschatten of een spoedbehandeling noodzakelijk is. Hieronder ziet u een overzicht van klachten die wel en niet in aanmerking komen voor een behandeling door de spoed tandarts in Amsterdam West.

Spoedklachten

• Uitgevallen tanden en kiezen
  • Opgezwollen wang met ernstige kiespijn
  • Acute ontsteking in combinatie met koorts
  • Nabloeding na een tandheelkundige ingreep

Geen spoedklachten

• Afgebroken tanden en kiezen
  • Losse kronen of bruggen
  • Uitgevallen vullingen of kronen
  • Pijnklachten die al langer spelen

Hoe werkt onze spoeddienst?

Bij spoedgevallen en acute pijnklachten binnen onze openingstijden neemt u telefonisch contact op door te bellen naar 020 4888 337. Buiten openingstijden dient u bij spoedgevallen of acute pijn contact op te nemen met het Tandarts Bemiddelingsbureau (TBB) via 0900 821 22 30.

Kosten en vergoeding van de spoed tandarts

De tarieven voor behandelingen bij de spoed tandarts zijn landelijk vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Deze kosten zijn gelijk aan de reguliere tandartsbehandelingen. De vergoedingen waarvoor u in aanmerking komt, zijn gelijk aan de vergoedingen voor reguliere tandartsbehandelingen. Raadpleeg uw zorgverzekeraar om te kijken welke tandartskosten u vergoed krijgt met uw huidige aanvullende verzekering.

Veelgestelde vragen bij spoedgevallen

Wanneer kan ik de spoed tandarts bellen?
De spoedtandarts in Amsterdam West is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Binnen onze openingstijden neemt u telefonisch contact met ons op via 020 4888 337. Buiten onze openingstijden is onze spoed tandarts bereikbaar via het telefoonnummer van het TBB: 0900 821 22 30.

Wat kost een behandeling bij de spoed tandarts in Amsterdam West?
De kosten voor een spoedbehandeling hangen af van de soort behandeling. Voor behandelingen door de spoed tandarts gelden dezelfde kosten als voor reguliere behandelingen. Dit is ook het geval voor de vergoeding van de tandartskosten.

Wat moet ik doen met een dikke wang als gevolg van een tandartsbehandeling?
Het is normaal dat uw wang wat dikker is na het trekken van een tand of kies. Deze zwelling neemt in veel gevallen na een aantal dagen af. Als de zwelling na een dag of drie nog niet afneemt en u last krijgt van koorts, dan raden we het aan om direct contact op te nemen met onze spoed tandarts in Amsterdam West.

Kan ik de spoed tandarts bellen bij twijfel?
Bij twijfel raden we het aan om contact op te nemen met onze spoedtandarts in Amsterdam West. Onze medewerkers en die van het TBB kunnen aan de hand van uw klachten bepalen of het verstandig is om direct langs te komen. Als dit niet het geval is, dan heeft u in ieder geval zekerheid en kunt u binnen de standaard openingstijden langskomen bij de tandartspraktijk.

Contact opnemen met onze praktijk

Wilt u een afspraak maken bij onze praktijk? Neem dan contact met ons op via een van de onderstaande buttons. Tandartspraktijk Bos en Lommer is open op:

Maandag: 13:00 – 19:00 uur
Dinsdag t/m vrijdag: 8:30 – 16:00 uur
Zaterdag en zondag: gesloten

Onze mondhygiëniste is aanwezig op maandag, donderdagavond en zaterdag.